Blog 3 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Lukas Struik - WaarBenJij.nu Blog 3 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Lukas Struik - WaarBenJij.nu

Blog 3

Door: Lukas Struik

Blijf op de hoogte en volg Lukas

24 December 2017 | Australië, Townsville

Blog 3
Hallo Iedereen,
Hier weer een update van mijn DTS hier in Townsville Australië.
Week 6 was na week 5 de week waarin ik wel het meeste heb geleerd. We behandelde het onderwerp ‘Natuur en karakter van God’. Is God goed, alwetend en almachtig? In deze week heb ik heel veel vragen kunnen beantwoorden voor mijzelf zoals: ‘Hoe kan het dat er een goede God is en er pijn en ellende is op de wereld?’
Week 7 sloot perfect aan op week 6. Caleb uit Perth gaf ons deze week les over: ‘vrees van de Here’ of te wel: Hoe leef je je leven op een manier zonder je aan te trekken wat andere mensen van je denken, maar wat God van je denkt. Het was super tof om te ontdekken hoe vrij je kan zijn als je niet continue denkt aan wat andere wel niet van je zouden denken.
Week 8 was de eerste week dat we geen lessen meer hadden maar op outreach gingen. Dit vond ik wel fijn, omdat het voor mij wel tijd was om al het geleerde in praktijk te brengen. Ik heb in deze week van alles en nog wat gedaan. Aan het begin werden we ingedeeld in onze outreach teams (die we wisten sinds week 5). Na een aantal teambuilding activiteiten (zoals brunchen op ‘The Strand’ en een heleboel spelletjes), gingen we de straat op om folders uit te delen voor Life FM, ons lokale radiostation, en om te evangeliseren. Dit bleek lastiger dan gedacht, want niet iedereen is in voor een gesprek. Na een tijd besloten we om op eenzame mensen af te stappen en te kijken of we op een of andere manier ze konden helpen. Dit leidde in een aantal goede gesprekken.
De rest van de week bestond uit het opbouwen van het festival: ‘Stable on the Strand’. Dit is een groot festival dat elk jaar voor kerst is. Het bestaat uit een groot gedeelte dat omgebouwd is als Bethlehem in het jaar 0. Ook was er een groot podium en een aantal eettentjes. Na een week schroeven en sjouwen sloten we onze week af met het uitdelen van koekjes in de partyzone van de stad. Ook hier hebben we weer een aantal hele fijne gesprekken kunnen hebben. Aan het eind van de avond eindigde ik op de straat als muzikant, zingend voor de mensen.
Deze week was super tof! Stable on the Strand was begonnen en ik draaide mijn shiften achter de ijstent, als mascotte, danser, bruidegom voor een joodse bruiloft, romeinse soldaat en als geiten verzorger. Deze week heb ik zoveel verschillende dingen kunnen leren en doen, waardoor ik net zo veel of wel meer heb kunnen groeien als in een lesweek. Het is nu weekend en iedereen is hard bezig met het voorbereiden van kerst. Mensen zijn druk bezig met het schrijven van kaarten en kopen van cadeautjes. Het is super grappig om al die Noord-Amerikanen zo enthousiast te zien voor kerst.
Ik kijk heel erg uit naar komende week waarin ik vertrek naar Airlie Beach voor een kleine week om daar onder de feestende jongeren te werken.
Iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar!!

  • 26 December 2017 - 10:25

    Opa En Oma:

    Ook een heel gelukkig en leerzaam Nieuwjaar gewenst Lukas.
    Dit jaar is je chocoladeletter er bij ingeschoten, volgend jaar dubbel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Lukas

This oktober I will start my adventure in Australia and Papua New Guinea. I will do a DTS (discipleship training school) to know God better and to serve the people around me. This blog is a way I'll keep you updated and give you a little impression.

Actief sinds 15 Okt. 2017
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 5633

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2017 - 23 Maart 2018

Medical DTS YWAM Townsville

Landen bezocht: